Sydney💛

‘How you’re doin mate’? Horen we overal waar Tijn de ruimte binnen stapt 🥰

9C7DAA55-080D-47EB-91DB-3ECDF441F374

🪃 🐨 🌴 ⛵️ 🏙 ☕️ 🚌 🍻 🐠 🌊 🏖 🐧 🍴

Well we’re doing GOOD!

Vol adrenaline opzoek naar herkenning en de plekjes waar we ‘toen’ samen waren en ondertussen hele mooie nieuwe herinneringen maken met z’n drieën ; dat is de korte samenvatting van dit Sydney avontuur.

Na 4 nachten kan ik zeggen dat we onze jetlag door zijn! Sowieso was deze een stuk minder dan hoe ik het me herinner van 10 jaar geleden. Maar erg fijn om weer een volledig fris hoofd en geen “zeilbootmomentjes” meer te hebben zoals Ron ze noemt.. van die momenten dat ineens alles gaat draaien, alsof je op een boot hebt gestaan. Of dat andere gevoel dat je ineens midden op de dag in slaap zou kunnen vallen. Tijn werd vooral ‘s nachts af en toe nog wakker, de nachtelijke eetbuien hebben we deze keer ook geen last van gehad gelukkig 👍

Tijn doet het echt super goed. Hij merkt heel duidelijk dat we op een heel andere plek zijn en heeft het ook soms over thuis (dat is af en toe wel even slikken voor ons), maar is gelukkig heel blij en herkent de hotelkamer al als de onze : rent vanaf de lift heel blij naar onze deur “dit is onze kamer”. Hij herkent dingen op straat “hier was de muziek” En wordt heel vrolijk van het zien van al zijn spulletjes “Mijn tandenborstel is er weer!” .

41921BC3-6EB8-4B44-9281-68B7CFAF01FE
Vrijdag avond was een heel speciaal momentje: eten bij ‘ons’ Italiaans restaurantje Caminetto. Nu: met z’n drietjes gezellig gegeten achter ons hotel, toen: 2x heel romantisch gedineerd met z’n tweetjes ❤️❤️ Ik heb natuurlijk hetzelfde besteld als toen ;-)

Zaterdag met de Ferry én vervolgens de kabelbaan omhoog (“Ik wil ook in draaimolen daar! Ik wil ook hijden “ =rijden) naar Taronga Zoo was heel cool. Tijn rénde vanaf de ingang net zo lang tot hij bij zijn favorieten was : de giraffen.

51536D4B-50E8-4D00-BE97-7A548B3F268A

Die lange nekken met de Skyline van Sydney erachter zorgt echt (weer) voor kippenvel.
De muziek in de Afrikaanse hut en de grot waar je doorheen kunt kruipen vond Tijn al net zo leuk. Daarna was het echt tijd voor een eerste ontmoeting met de koala’s. De vraag is wie het leuker vond, Tijn of ik , maar speciaal was het zeker!
Één van de leukste dieren kwamen we spontaan tegen toen we het park uitliepen, op de stoeprand zat een kleine 🦎 leguaan. Tijn was gefascineerd en wilde hem pakken (zoals elk dier het liefst) , maar dat liet het beestje natuurlijk niet gebeuren. Prachtig dat dit soort dieren hier gewoon rondlopen.

Tijn kon niet wachten weer met de Ferry terug te mogen naar het centrum en ook voor mij werd dit een speciaal tochtje : het was Ferry “Charlotte” die ons terug bracht. “Ferry” special.33212221-1C11-49EE-B60D-A6F0575E92E240A8120F-F0A2-4053-89A6-630CD2DB851A

B467EF04-DF7B-411F-A71A-5481711DF235
Zondag gewandeld door Darling Harbour en daar naar een leuke speeltuin geweest , Tijn helemaal happy weer een schommel te zien; ijsje gehaald; in het reuzenrad geweest (trots op Ron!) en allebei ook even zelf (met slapende Tijn in de buggy) een rondje gelopen. Ik natuurlijk even langs het Novotel waar we destijds sliepen..Gisteren was het tijd voor de hop on hop off bus! De buschauffeur had ons voor we het wisten tickets verkocht dus daar gingen we😅. Tijn vond de oortjes (in en uit de aansluiting doen) één van de meest interessante onderdelen van de hele bus en wilde het liefst alle plekjes van de bus even testen.

96593821-6103-459F-8CC3-518BBA5D60CC37AB8055-0F66-4682-9C74-D0A16A11A38A

Het voordeel van deze bus-actie was dat we meteen tickets hadden voor het Sydney aquarium en de Wildlife Sydney Zoo, welke naast elkaar zitten in Darling Harbour. Check check, we hebben ze allebei gedaan!
 0AE93E48-3B25-4A0D-80E7-2A9237A54D4B
Ik kon het niet laten en heb tickets gekocht voor de koala encounter + foto, nu we hier toch zijn….! En die schattige zachte beertjes hebben een enorme aantrekkingskracht , zelfs op een normaal niet zo’n enorme dieren fan zoals ik. Het was heel speciaal om de koala’s van zo dichtbij te zien. Tijn wilde dit koala mannetje op de foto het liefst zijn polsbandje voeren, maar én hij sliep én hij eet alleen maar van de heerlijk ruikende eucalyptus bladeren aan z’n boom.

E67972A7-294B-44C9-809B-57EF782A46FE
We hebben enorm gelachen , want hoe bijzonder de dieren hier ook (Kangaroos, Tasmanian Devils, Cassowary bird, Pythons): Tijn vond de grote neppe standbeelden van de dieren het allermooist haha heerlijk toch.

In het aquarium was het rennen door de lange gangen het allermooist. Maar wij hebben ook genoten van de zeeschildpadden, manta’s, haaien, zwaardvissen en de beluga. En Tijn van ‘Nemo en z’n papa’.
En wauw wat hebben we lang staan kijken bij de grappige , grote(!), prachtige Keizerpinguins! Ze liepen de trap op en af, gleden over het ijs en kregen visjes te eten. Indrukwekkend vond ik het , had ze nog nooit eerder gezien.

D796428A-F6C4-4526-B527-83284642F379DE24D548-1591-4D04-A544-14B6AFD50D3776B95B7D-2A0C-4814-A761-5F14518EDFB8

Vandaag hebben Tijn en ik heel veel gezwommen op het dak van het hotel. Ron is uit lunchen met Kenneth, vriend van een vriend, die hij 10 jaar geleden in Sydney heeft ontmoet (en iets met een poolbar en champagne…) Als Tijn zo wakker wordt, hebben we een “date” met papa bij de Oprah Bar. Eens zien of ze die overheerlijke cider met de geweldige naam “dirty Granny” 🍏 nog hebben die ik daar 10 jaar geleden zo lekker vond……🍻

Nog maar 2 nachtjes en dan vliegen we door naar Auckland, nog even flink genieten hier en ondertussen kijken we er langzaam maar zeker ook al erg naar uit om in Nieuw-Zeeland te zijn!

24F71032-F7E3-47A9-838F-461DCE6795D75FBA6DC3-CDFF-402A-A0BB-953B06F93F41

Tot bubbels! 🫧 😘

CB35D9AE-0135-420C-88B1-9BCA514D4CAA4A5DEF28-AA7D-49AB-9443-DF5671B3CE24

1. Martine Hemstede:
    13 september 2022
    Wat een prachtige omschrijvingen van jullie trip down memory lane!💓
  2. Mattie:
    13 september 2022
    Weer genoten van jullie story en foto s gr mattie🥰😍
  3. (opa) Albert:
    De pizza van Tijn,
    Lijkt me wat klein 😂
  4. Gerard:
    13 september 2022
    Mooi geschreven Charlotte, al die gebeurtenissen die je zo in jouw herinnering had. Geniet van deze mooie momenten. Groetjes van Fieny en Ger.
  5. Miriam hesp:
    Wat zalig weer. Genieten hoor van je verhalen! Xxxx
  6. Renate:
    13 september 2022
    Super leuk om jullie avonturen te lezen👍🏼👏🏻 Nog even genieten bij de koala’s en dan op naar Auckland✈️
  7. Margot:
    13 september 2022
    Heerlijke verhalen en foto's! Geniet met jullie mee! Liefs!
  8. Sandra Worst:
    14 september 2022
    Lieve Charlotte,
    Wat een mooie verhalen, volop genieten! We blijven jullie volgen veel geluk en plezier daar.
    Groetjes uit Amsterdam De Waterkant XXX
  9. Floor Bastiaans:
    14 september 2022
    ahhhhhh Sydney...! Ook zulke goede herinneringen aan...En heel erg leuk om over die van jullie te lezen. cheers mates, enjoy!