Shaun the sheep goes business class✈️

8 september 2022 - Changi Airport, Singapore

Yes : de heerlijke geur, de vloerbedekking en glimmende vloeren, het groen, de aangename temperatuur…. We zijn op Singapore!!

Ik schrijf deze tweede blog vanaf een heerlijk bed op onze kamer in het Aerotel op het vliegveld. Tijn is even pasta eten in de lounge , zijn ritme is aardig in de war.. met papa & dan gaan we alledrie hopelijk een paar uurtjes slapen voordat we in het voor ons zo bekende zwembad springen.

Serious “business” was het vandaag :
Ik was vooral heel benieuwd naar hoe groot het verschil zou zijn met ‘gewoon’ (premium) economy vliegen & nu weet ik het : dat verschil is groot! Wat wel betekent dat we vanaf nu voor altijd verpest zijn.. Het eten is geweldig! Vergeet het wegwerpbakje , er werd ingedekt met echt servies en een wit tafelkleed. De croissantjes waren warm en de zalm écht vers! We zaten amper en werden al begroet door de geweldige stewards&stewardessen van Singapore Airlines en voordat we konden twijfelen hadden we de champagne al in onze handen. En dan het belangrijkste : de stoelen , stoelen? - zeg maar halve kamers, waar zelfs Ron z’n benen in kwijt kon & waar je buren niet in je nek hijgden. Echt een totaal andere vliegervaring.

Ohja en dan de jaloerse, boze blikken van een hoop Hollanders op Schiphol toen we langs de (om 7:15 al) lange rij liepen voor economy en als eerste mochten inchecken: stiekem , of waarschijnlijk overduidelijk, genoot ik daar wel van. Zeker met een enthousiast beweeglijk mannetje van 2 in m’n armen.

Al met al waren we vanmorgen in 50 minuten van hotel CitizenM bij de Singapore Airlines lounge , na alle berichtgeving over Schiphol van de afgelopen weken, viel ons dit erg mee.

Hotel was trouwens erg fijn, groot raam dus in feite onze eigen panorama “terras” vanaf ons super grote bed! Vliegtuigen kijken tot we in slaap vielen.

Verder een relaxt dagje Schiphol, goeie keuze al een dag van tevoren te gaan, vooral veel roltrappen gezien, Tijn kreeg er geen genoeg van.

Bij de lounge vanmorgen mochten we alles te eten&drinken pakken en konden we heerlijk rustig zitten , nóg een voordeel van business class vliegen. Natuurlijk heb je daar ook voor betaald, ik ben niet van gisteren , maar toch. Tijn zette het ene na het andere kopje koffie voor ons en heeft zelf een pannenkoek gegeten , Tijn hierover: “Met suiker met pannenkoeken kan ook nog”.

We hebben weer enorm om hem gelachen toen hij op aardig volume bij het buffet vrolijk zei: “mama ik moet poepie doen”.

In het vliegtuig keek hij zijn ogen uit en ging hij flink op onderzoek uit, wat was hier veel te ontdekken! De koptelefoon voor het kijken van filmpjes vond hij super interessant :  “waar is mijn hellem nou?”
Snapte hij dat hij in een vliegtuig zat? Nee natuurlijk niet , dit liet hij ook duidelijk merken waar wij dan weer smakelijk om konden lachen: Vliegtuig gaat rijden en Tijn : “gaan we naar de schommel?”. Toen zijn stoel in een bed werd omgezet door de steward (ja echt!) was de magie compleet :  “bedje maakt tovert! “
Een aantal zware momenten waren er wel , na de eerste simpele uren die omvlogen wilde hij maar niet gaan slapen, ja tot wanhoop aan toe, tot hij uiteindelijk tóch in slaap viel en ik koffie kon bestellen en heel ontspannen de nieuwste Downton film kon kijken. Ron zelfs 2 films kunnen kijken deze vlucht.
De andere lastige momentjes konden we goed oplossen door de “verrassingen tas” die ik had samengesteld , met wat hulp van oma. Een groot succes! Elk uur 10 minuten plezier op z’n minst. Zo kom je de uren wel door. Nooit gedacht dat het plakken van paardenstickers me zo zou helpen tijdens een vliegreis.

Geen last van z’n oren gehad en tijdens de landing lag meneertje heerlijk op m’n schoot te slapen.

Over slapen gesproken .. nu ben ik daar ook echt aan toe! Welterusten!! Of goeiemorgen straks voor jullie & tot snel!

Zie foto’s !!! Ik heb er een heel aantal geüpload.

1. Marianne:
    8 september 2022
    Nu al een geweldige ervaring! Leuk om te lezen. Goede reis verder!
  2. Martine Hemstede:
    8 september 2022
    Fijn wakker worden op m’n verjaardag zo…. 💓
  3. Mattie:
    8 september 2022
    Leuk reis verslag👍 beleef het een klein beetje met jullie mee en mooi om te zien dat tijn het ook allemaal wel geweldig vind😍fijne reis verder❤
  4. Miriam hesp:
    8 september 2022
    Heerlijk. En leuk om mee te lezen. Komt alles terug van vorige reizen (oke behalve eerste klas vliegen)
  5. Eveline:
    8 september 2022
    De eerste etappe is goed gegaan zo te lezen! We zijn net jullie geland is Singapore en zullen de verhalen met veel plezier blijven lezen. Kus uit Wognum